Brug små fotogaver i din markedsføring
Når du skal markedsføre din virksomhed, dit brand eller dine produkter, så er der de gode måde at gøre det på og de knapt så gode. Det er det med at finde en balance og finde ud af, hvad der fungere for dig og din virksomhed. Her kan du med fordel tage ved lære af, hvad de veletableret virksomheder gør. De fleste store firmaer eller kendte mærker har et kendetegn. Det kan være et slogan, en farve eller et logo. Derfor er det en god idé, hvis du begynder at overveje, hvad dit budskab skal være eller hvad du ønsker din virksomhed, brand eller produkter skal være kendt for. Læs mere her om, hvordan du ka få de bedste resultater ud af din markedsføringsplan.
Kontinuerlig markedsføringsform og genkendelighed – sådan får du kunder og holder fast i dem
Det er vigtigt at du finder ud af, hvad din virksomhed, dit brand eller dine produkter giver af værdi. Hvad gør din virksomhed unik og hvorfor skal kunderne gå i din retning i stedet for i konkurrenternes? Når du kan svare på dette, så kan du også svare på, hvad der skal være i fokus i din markedsføringskampagne. Der kan være tilbud eller andet, som du gerne vil gøre opmærksom på, men når det handler om din virksomheds, dit brands eller dine produkters generelle markedsføring, så er det vigtigt at du skaber kontinuerlighed, dette skaber nemlig genkendelighed. Det vil også sige at kunderne måske bedre husker dig end konkurrenterne. Samtidig med det så kan det være den farve dit logo har eller andet der kan minde om dit budskab, minder dem om dig, dit brand, din virksomhed eller dine produkter. På den måde skaber du markedsføring for din virksomhed, selv når du ikke prøver.
Sådan kan du bruge fotogaver som en del af din markedsføring
En god idé for dig ville være at bruge fotogaver i din markedsføring. Dette kan være alt fra nøgleringe til kopper. På den måde vil dine kunder hele tiden blive mindet om dit firma og samtidig vil dit brand, dit logo eller andet også være mere synligt for andre. Mund til mund er fantastisk og endda også gratis pr. Det vil sige kopperne, kuglepenne, musemåtter, nøgleringe eller andet du har givet ud skal nok komme tifoldigt igen. Det kan blive et samtaleemne mellem venner eller kollegaer og dermed skabe flere kunder.