Skip to content
Menu
Web3.dk Erhvervsmediet
  • **Alle artikler kan være betalte
  • Artikler
Web3.dk Erhvervsmediet

Sådan arbejder den succesfulde soloselvstændige

Posted on 30. maj 202217. maj 2022

Lad os sige det, som det er. Der er ingen, der får succes alene. Vi står alle sammen på skuldrene af andre og hinanden. Mange soloselvstændige indgår i sparringsforløb med hinanden eller kultiverer mentorer til at lære fra, så de kan opleve hurtigere vækst og fremskridt i deres virksomheder.

Nøglen til succes for mange er dog også at få hjælp til meget af det arbejde, som de ikke selv hverken har tiden til eller kompetencerne til. Derfor vælger mange virksomhedsejere at ansætte nye medarbejdere for at sikre, at der er flere hænder til at fortsætte det vigtige arbejde.

Det kan dog være, at du er et sted i din virksomhed, hvor du ikke har ressourcerne eller lysten til at hyre en permanent og fastansat medarbejder. Her kan det være en god ide for dig at få hjælp fra en online freelancer eller en virtuel assistent.

Hvordan foregår det med at udlicitere opgaverne?

Som regel er det heldigvis ret let at finde egnede folk til opgaverne, som du gerne vil have hjælp til, at andre udfører for dig. Det kan være, at du har et stærkt netværk, som du kan trække på, og som kan anbefale dygtige virtuelle assistenter eller online freelancere til dig.

Ellers kan du bruge en platform som UpWork til at finde en online freelancer fra udlandet, som kan være din virtuelle assistent eller ’VA’, som det forkortes. Her kan det selvfølgelig være værd at være opmærksom på, at al kommunikationen så ikke foregår på dansk, men på engelsk. Samtidig kan der være nogle kulturelle udfordringer med at arbejde med en person med en anden kulturel baggrund.

Derfor vælger mange danske virksomhedsejere at finde en person i Danmark til at hjælpe dem med deres opgaver. Du kan blandt andet læse mere inde på hjemmesiden Virtuelassistent.dk om, hvordan det typisk foregår, når du vil ansætte en virtuel assistent.

Der findes nemlig også mange former for virtuelle assistenter. Nogle har et meget administrativt fokus i deres arbejde og hjælper dig med at besvare telefonen for dig eller besvarer henvendelser, mens andre er mere fokuserede på at få teknikken og hele det tekniske setup i din virksomhed til at fungere korrekt.

Hvad der er det rigtige valg for dig afhænger selvfølgelig helt af, hvad du har behov for i din virksomhed. Hvis du er håndværker, for eksempel, så har du nok snarere brug for, at nogen kan tage din telefon for dig, mens du er ude på en opgave.

Hvis du er psykolog eller behandler, kan det være, at du har mere brug for, at den pågældende virtuelle assistent kan udføre dine opgaver indenfor online markedsføring, udarbejdelse og opsætning af dine nyhedsbreve og opdatering af din hjemmeside.

Mulighederne er mange, hvis du er parat til at udlicitere nogle af opgaverne i din virksomhed og arbejder som en succesfuld soloselvstændig og virksomhedsejer.

Seneste indlæg

  • Sådan køber du CBD hash lovligt
  • Gode råd til valg af alarmsystem
  • Hvad dit salgsteam kan lære af B2B-salgstræning
  • Overvind livets storme: 5 gennemprøvede tips til bedre håndtering
  • Strålende refleksioner: Botox og læbefyldningsmidler til kvinder

Arkiver

  • april 2023
  • marts 2023
  • februar 2023
  • januar 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • marts 2022
  • februar 2022
  • januar 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juli 2021
  • juni 2021

Kategorier

  • Artikler

Obsidian Digital A/S
Per Henrik Lings Allé 4, 5
CVR: 37407739
Info(at)obsidian.dk

©2023 Web3.dk Erhvervsmediet | Powered by WordPress and Superb Themes!