Events er for mange virksomheder og organisationer blevet til en vigtig strategisk satsning, når det kommer til at nå kommercielle og brand relateret målsætninger. Dette har medført til at afholdelsen af events har gennemgået en eksplosiv udvikling gennem de seneste par årtier. Dette gælder både indenrigs her i Danmark, men også internationalt.
Men selvom at events er blevet et populært foretagende, er de ikke så lette at opsætte, som det til tider kan lyde som. Dette gør sig særligt gældende, når det kommer særligt til udtryk med internationale events.
Double the trouble
I bund og grund er events associeret med en masse til tider resurse og tidskrævende aspekter og faktorer. Som afholder kan der nemlig være et væld af ting, som du skal have et overblik over og på plads, når du afholder et event.
Omfanget af faktorer afhænger typisk af, hvilken type event du har i tankerne at afholde. Der kan eksempelvis være større forskelle på internationale branchetopmøder kontra et foredrag og lignende.
Dette skyldes, at du ikke alene skal sørge for at klare de interne ting i Danmark, men at du også skal tage højde for internationale faktorer såsom:
- Transport
- Logi
- Rejserestriktioner
- Billetpriser
- Sprog
- Sociale og kulturelle normer
- Og mange andre forbehold
Større risiko for kostelige fejltagelser
På grund af de mange forskellige faktorer, kan afholdelsen af internationale events være forbundet med mange risikoer og faldgruber. Mange faldgruber betyder og risikoer gør dit event særligt sårbart.
Events bliver på mange måder bedømt ligesom restauranter og spisesteder på førstehåndsindtrykket og indholdet. Dette indtryk kan nå at ændre sig for bedre eller værre undervejs, under afholdelsen af dit event.
Afhængigt af dit event, kan det blive bedømt på følgende:
- Programindholdet (talere, foredrag, emner mv.)
- Drikkevarer og mad
- Billetprisen i forhold til arrangementet
- Logimuligheder og hjælp
- Transport
- Om det/de talte sprog er forståelige
- Sanitære forhold
- Komfort
- Publikum sikkerhed
- Og andet
Er der flere områder, hvor standarden hænger, kan det hurtigt medvirke til en negativ oplevelse hos dine deltager. Dette skader alene ikke kun dit events omsætning, men også dit omdømme, da dit brand associeres med noget negativ.
Som nybegynder til events og internationale events, kan et succesfuldt event være afgørende for, om du vil få mange fremtidige deltagere eller nok omsætning til, at dine events bliver en rentabel forretning. Har du manglende eller ingen erfaring, kan det være afgørende at du får hjælp fra et internationalt event agency.
Befinder ud dig i København?
Bliver dit event afholdt i hovedstaden, kan det være en stor hjælp at gå på Google og søge: Event agency Denmark. Ved at søge på engelsk, kan du finde eventbureauer som tilbyder internationale løsninger, erfaring med internationale events og hjælp til afholdelse af internationale events.