Skip to content
Menu
Web3.dk Erhvervsmediet
  • **Alle artikler kan være betalte
  • Artikler
Web3.dk Erhvervsmediet

Skal du bruge tiden på at skrive en meta beskrivelse?

Posted on 24. november 2021

En meta beskrivelse er den beskrivelse, der står under overskriften ude på Googles søgeresultater og har som sådan ikke en direkte rangeringsfaktor. Faktisk overskriver Google den nogle gange og vælger en der passer bedst til den søgning der er foretaget.

 

Men hvorfor skal jeg så skrive den? Spørger du nok dig selv om.

 

Jo bedre du skriver din meta beskrivelse ud fra din søgning, jo større chance har du for at det er den der bliver vist ude på resultaterne og jo bedre styr har du på, hvad det er der bliver vist. For godt nok er en meta beskrivelse ikke en direkte rangeringsfaktor, men det kan være dit resultat der bliver klikket på, på baggrund af din beskrivelse springer i øjnene på brugeren.

 

Du har omkring 150 tegn at gøre godt med (afhængig af hvorledes du skriver og om Google føler de skal lave om i reglerne igen siden dette indlæg blev skrevet)

 

3 tips til at skrive en god meta beskrivelse

Her giver vi dig 3 tips til, hvad du skal have i tankerne når du skal have skrevet din meta beskrivelse til en kategoritekst, blogindlæg, forsiden eller hvad det nu kunne være du havde fokus på.

 

1: Hav dit fokussøgeord i tankerne

Ligesom så meget andet inden for SEO, så altid sørg for at have det søgeord du har i tankerne at blive fundet på, i tankerne. Sørg for at få det med, så det bliver fremhævet ude i søgeresultatet. Det er trods alt det, brugeren har søgt på, så vil de nok også gerne have det indgår i beskrivelsen af resultatet.

 

2: Skriv til brugeren, hvad vil du gerne høre?

Tænk på brugeren når du skriver din meta beskrivelse. Hvad skal få personen til at klikke på netop dit resultat? Hvad vil de gerne vide noget om? Det kunne eksempelvis være:

  • Gratis fragt
  • Stort udvalg af t-shirts
  • Ingen bindinger
  • Nemt og hurtigt
  • 365 dages gratis retur

Altså sørg for at få dine USP’er med ind, så du rammer brugeren.

 

3: Vær iøjenfaldende

Vær gerne iøjenfaldende og skil dig ud fra mængden. Måske der skal en stjerne i resultatet? Pile? Checkmarks? Eller hvad der nu kunne skille dig ud fra de 9 andre organiske søgeresultater. Jo højere klikrate (jo mere folk klikker på dig) jo højere kan du også endde med at rangere, for det er rent faktisk en rangeringsfaktor – Det giver altså en meta beskrivelse en indirekte rangeringsfaktor.

 

Vil du lærer endnu mere, så kig endelig ind her, hvor du kan læse alt omkring en god meta beskrivelse.

Seneste indlæg

  • Opnå hurtigere og mere præcis finansiel konsolidering med OneStream
  • Hjælp til WordPress – sådan får du dit website til at spille
  • Håndklæder med logo – effektiv branding i hverdagen
  • Brug påskeæggene som en del af en fælles fejring
  • Hvad er SEO for små virksomheder? – Grundlæggende strategier og praktiske tips

Arkiver

  • maj 2025
  • april 2025
  • marts 2025
  • februar 2025
  • januar 2025
  • december 2024
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juli 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • marts 2024
  • februar 2024
  • januar 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • maj 2023
  • april 2023
  • marts 2023
  • februar 2023
  • januar 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • marts 2022
  • februar 2022
  • januar 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juli 2021
  • juni 2021

Kategorier

  • Artikler

Obsidian Digital A/S
Per Henrik Lings Allé 4, 5
CVR: 37407739
Info(at)obsidian.dk

©2025 Web3.dk Erhvervsmediet | Powered by SuperbThemes!