Når du som erhvervs bilplejecenter skal vælge den rigtige partner, skal du sørge for at finde én der kan guide dig både i forhold til produkter og udførsel.
Selve udførslen kommer ofte ikke i en produktbeskrivelse, men er noget, der skal læres – og så er der en lang række situationer hvor det bare giver god mening at række ud til din leverandør og sige:
”Jeg står i en situation med denne bil hvor x er sket. Hvad kan jeg gøre for at komme til situation y?)
Det, der ofte rådgives om er polering af bilerne.
Hvilken polermaskine skal jeg vælge? Hvilke polerpads skal jeg køre med? Hvilket polermiddel til hvilken situation? Hvordan får jeg poleret matte forlygter op igen – og hvordan beskytter jeg det opnåede resultat?
Og:
Hvor meget af det er ”trial and error” så har de professionelle leverandører med garanti et svar til dig som bilplejecenter, som kan bringe dig videre – da de har haft kunder, der har stået i samme situation tidligere.
Derfor skal du vælge professionelle produkter
Når du opretter dig som erhvervskunde hos de fleste shops, der importerer bilpleje produkter får du som regel adgang til helt unikke produkter, som kun kan bruges af erhvervskunder.
Det er som oftest ud fra at produkterne kan være ”farlige” hvis du bruger den forkert, men an også være noget så simpelt som størrelse på flasken.
Således kan nogle produkter kun fås i 5 eller 25 liter, hvorved kundemængden som står til at købe produkttypen, som regel er erhvervskunde, med et større behov end ”normalt”
Stadig flere produkter på markedet
Der kommer til stadighed nye brands og produkter ind på bilplejemarkedet.
Det er en fordel for både erhvervsdrivende og forbrugere – og er sundt for konkurrencen. Det kan dog være svært når du som erhvervsdrivende skal holde din forretning kørende ved at pleje biler at skulle produktteste og holde sig opdateret på hvad der kommer af nyhderde. Få i stedet den viden gennem din bilplejeleverandør, som kan rådgove dig både i hvad for nogle produkter du selv skal bruge, men også hvilke produkter, som kan give mening for dig at tilbyde til dine kunder – uden at du skal gå på kompromis med dine tjeneste.
Certificeringer
Med en certificering i de produkter som du sælger eller behandler bilen i, kan du ofte komme med på kort over tilgængelige bilplejecentre, der tilbyder en given behandling. Dermed kan du også få kunder som du ikke selv skal trække direkte ind, men som din leverandør henviser til dig.
Spørg din leverandør ind til om ikke du kan komme på et sådanne kort, eller lur interessen i lokalområdet for et givet produkt og se om ikke du kan opnå certificering i netop dette produkt.
Personlig kontakt
Selv om det er en stor fordel at der er en webshop hvor du selv kan bestille produkter, er det guld værd hvis du kan få en personlig kontaktperson, som kender din virksomhed. Det gør det nemmere for begge parter at forstå hvad behovet er.