Dette indhold er sponsoreret.
Det kan i høj grad betale sig at overveje, hvordan man kan sende sikker mail, når man skal til at markedsføre sine produkter via e-mail. Ens modtagergruppe og eventuelle kunder forventer, at de mails, der sendes, både er sikre og ikke er læst af andre, skulle de indeholde fortrolige eller personfølsomme informationer. Derfor er det vigtigt at sikre sig, at ens mails og e-mailmarkedsføring ikke overtræder persondataloven.
Opsætning af sikker mail
Det kan virke uoverskueligt at opsætte en sikker mail, fordi visse mailprogrammer netop ikke understøtter sikker e-mail. Men en sikker mail opsætning er ikke så kompliceret, som det fremstår. Ved at bruge fx NemID til at signere eller kryptere dine mails, sikrer du både din virksomheds og kundens sikkerhed og tillid. På den måde føler modtageren sig mere sikker, når det kommer til at følge links fra mailen og til din hjemmeside.
En signering med NemID sørger for, at kunden kan se, at e-mailen kommer fra din virksomhed og ikke en efterligner. Det er især vigtigt i denne tid, hvor mange spammails eller scams forklædes som mails fra legitime virksomheder.
En kryptering med NemID sørger i modsætning for, at det kun er kunden, der kan åbne mailen og læse dens indhold, hvilket er brugbart, hvis man sender personfølsomme data. Faktisk er man som virksomhed påkrævet kryptering, hvis man sender personfølsomme eller fortrolige data. Der eksisterer i dag firmaer, som netop specialiserer sig i at opsætte sikre e-mailløsninger, der passer til alle slags virksomheders behov.
Behovet for sikker e-mail ved digital markedsføring
E-mail markedsføring i form af nyhedsbreve er i stigende omfang blevet mere og mere populært. Det handler om veldesignede og specialiserede nyhedsbreve, der tilrettelægges efter bestemte segmenter, og som kommer som et led i en automatisering af mails. Denne automatisering af e-mailmarkedsføring kommer ofte i form af velkomstmails, loyalitetsmails, abandonned cart-mails og produktopfølgninger.
Der bliver altså sendt mange mails i forbindelse med e-mail markedsføring og kombineret med en stigende grad af snyd og spam med mails, er der derfor et stort behov for at sende disse mails sikkert. På den måde sikres kunders fortsatte tillid til ens brand.
Især segmentering af mails betyder, at der opbygges en vis viden om modtagerne i form af tilkendegivelser af interesser, og dette kan betragtes som personfølsom information. Segmentering er en attraktiv måde at skabe engagement blandt modtagere af e-mailmarkedsføringen på, fordi en mail, der er er tilrettelagt modtagerens interesse, har større chance for at blive interageret med. Her interageres der oftest gennem call to actions.
Fordi disse call to actions er det bærende element i mange e-mailmarkedsførings mails, må afsenderen også sikre sig, at modtageren føler sig sikker ved at følge links til hjemmesider. Derfor er det en god ide at sende krypterede og signerede e-mails via NemID.