Skip to content
Menu
Web3.dk Erhvervsmediet
  • **Alle artikler kan være betalte
  • Artikler
Web3.dk Erhvervsmediet

Undgå blinde vinkler – Markedsfør dine produkter bredt

Posted on 18. september 20221. september 2022

Markedsføring er en videnskab i sig selv. Har man haft virksomhed, ved man, at det kan være enormt vanskeligt at finde den rigtige måde at markedsføre sine produkter på. Markedsføring kræver væsentlig mere end bare en annonce i lokalavisen, som man engang kunne nøjes med. 

Nu kræver det omtanke, udvælgelse, specifikation og investering. Hvis man ikke er klar over kvaliteten af det, man sælger eller til hvem man prøver at sælge, så vil man uden tvivl bruge alt for mange på alt for dårlige resultater. En af udfordringerne kan dog også være, at et produkt kan markedsføres på flere forskellige måde og med forskellige vinkler. En ting er forskellige platforme. Man kan markedsføre sig på sociale medier med annoncer, i fysiske magasiner eller aviser, med tv-reklamer, med SEO-søgninger, telefonisk. Mulighederne er virkelig mange, og oftest er det nødvendigt at begrænse sig, da der findes specialister indenfor alle disse områder. Rent økonomisk, må man altså udvælge tilgangen. Derudover kan man dog godt have forskellige vinkler på, hvad der appellerer til ens målgruppe. 

 

Flere sider af samme sag

Når man har gjort det klart, hvilket produkt man gerne vil sælge og med hvilken metode, man ønsker at markedsføre sig med, kan man forholde sig til, hvad der kan appellere til ens målgruppe. Ikke bare hvem målgruppen er, men i høj grad også hvad der vil appellere til netop denne gruppe. 

Tager man et produkt som solcelletag som eksempel, kan man hurtigt indskærpe en målgruppe. For at kunne få lagt et solcelletag skal man have et hus at lægge det på. Det kan altså enten være ejere af huse eller ejere af bygninger. Hvis vi tager solcelletag til privatboliger som indskærpet målgruppe, kan man herefter overveje, hvad der kan appellere til denne målgruppe. For nogle vil et argument for at lægge solcelletag være den bæredygtige vinkel. At et solcelletag kan sænke CO2-udslippet og klimaaftrykket, vil for nogle være argument nok i sig selv. For andre vil det være nødvendigt at fremhæve det økonomiske perspektiv i at lægge solcelletag. Får man solcelletag på sin bolig, vil det skulle anses som en investering. Med solcelletag kan man forvente lavere udgifter på strøm de næste mange år. Selve investeringen skal naturligvis betales af, men på sigt vil den månedlige besparelse på strøm overstige denne investering. 

 

Tanken om, at et solcelletag kun kan sælges til dem, som har et stærkt ønske om at være bæredygtige, vil altså kunne indsnævre målgruppen alt for meget. Det vil ikke alene være en markedsføringsfejl, kun at appellere til den bæredygtige målgruppe. Det vil også på sigt undergrave den virksomhed, som sælger solcelletag, da de slet ikke udnytte det potentiale, der er i deres kundegruppe. 

Seneste indlæg

  • Opnå hurtigere og mere præcis finansiel konsolidering med OneStream
  • Hjælp til WordPress – sådan får du dit website til at spille
  • Håndklæder med logo – effektiv branding i hverdagen
  • Brug påskeæggene som en del af en fælles fejring
  • Hvad er SEO for små virksomheder? – Grundlæggende strategier og praktiske tips

Arkiver

  • maj 2025
  • april 2025
  • marts 2025
  • februar 2025
  • januar 2025
  • december 2024
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juli 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • marts 2024
  • februar 2024
  • januar 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • maj 2023
  • april 2023
  • marts 2023
  • februar 2023
  • januar 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • marts 2022
  • februar 2022
  • januar 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juli 2021
  • juni 2021

Kategorier

  • Artikler

Obsidian Digital A/S
Per Henrik Lings Allé 4, 5
CVR: 37407739
Info(at)obsidian.dk

©2025 Web3.dk Erhvervsmediet | Powered by SuperbThemes!